Besöksnäringsföretag utvecklas i Härnösand

DelaShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone

Under tisdagen den 2 april utbildade Blissum flera företagare inom besöksnäring och handel på landsbygden.

Utbildningen som är uppdelad i tre utbildningstillfällen startade med temat: Attrahera kunder med rätt erbjudanden & paket, att identifiera dina målgrupper och hur når du dem.

– Jag slås av vilken spännande kompetens och bredd det finns i området. Företag utvecklas både för sin egen skull, men hittar också givande samarbeten tillsammans med andra. Alla kan utvecklas på sitt sätt, bli tydligare med vad man säljer, och vad företaget kan erbjuda, säger Kirsi Li Wahlström, Blissum.

 

Eva-Lotta Öberg, projektledare, näringslivsenheten.

– Det blev ett härligt surr på lunchen, efter inspiration och tankar som förmiddagen har givit. Efter dagens slut verkade alla deltagare nöjda. Nu ser jag framemot nästa utbildningstillfälle som är den 15 april och då inleds dagen med en inspirerande förmiddag som är öppen för alla företagare i Höga Kusten, säger Eva-Lotta Öberg, projektledare för Landsbygd 2.0.

Läs mer om förmiddagen här

Under eftermiddagen startar del två i utbildningen för de anmälda företagen med temat: Paketera, prissätta & våga ta betalt.

Landsbygd 2.0 handlar om att skapa bättre möjligheter att bo, leva, arbeta och driva företag på landsbygden.

Läs mer om projektet